איזה מקלחונים הכי קל לנקות ולתחזק?

איזה מקלחונים הכי קל לנקות ולתחזק?

נקיון ותחזוקת מקלחונים- לא מה שחשבתם

כמעט כל מי שמחפש כיום פתרון איכותי ונעים במיוחד למקלחת, בוחר להתקין מקלחון בדירה שלו. רבים מאתנו בוחרים את המקלחון בעיקר לפי הנוחות שלו, העיצוב שלו, השטח שיש לנו ,וכיו"ב. כדאי גם לחשוב על נושא נוסף אשר ישפיע מאד על איכות החיים שלכם. כוונתנו היא לתחזוקה של המקלחון. תחזוקה של מקלחונים כוללת בין השאר הסרה של עובש מן הפינות, ניקיון קבוע של הזכוכית של המקלחון, הסרת אבנית, ועוד. השאלה היא, איזה מקלחון יעשה לנו את החיים קלים יותר?

בחינה לפי סוגי מקלחונים מרכזיים

  • מקלחון חזית – יש לזכור כי מקלחון חזית עושה שימוש במבנה שקיים בחדר הרחצה, שבו כבר יש בעצם שלושה קירות – והמקלחון סוגר אותם עם דלת זכוכית איכותית. קל יחסית לנקות מקלחון חזית, כי הוא כולל רק דלת זכוכית אחת. זה אומר שמלכתחילה יש הרבה פחות שטח של זכוכית לנקות, והרבה יותר קל ומהיר לשמור עליה נקיה. מצד שני, אל תשכחו שלמקלחון החזית יש גם יותר פינות מאשר למקלחון רגיל, ויותר אזורים שבהם אפשר שיצטבר עובש, ולכן יש מלכתחילה לשמור עליו היטב.
  • מקלחון פינתי – בבתים רבים מתקינים מקלחון פינתי, בעיקר באזור שבו הייתה בעבר מקלחת. מקלחון פינתי ידרוש מכם יותר עבודה מבחינת הניקיון של לוחות הזכוכית שלו. לרוב, מקלחון פינתי מורכב משני לוחות זכוכית גדולים למדי אשר משמשים כדלתות (לעתים גם חלק מהם הופכים לקיר זכוכית או שיש קיר שלם מזכוכית). יש כאן הרבה יותר שטח של זכוכית שיש לשמור עליו נקי – וכאן גם כדאי לזכור שמדובר כאן על ניקוי שאריות של סבון ושמפו, וגם ניקוי של טביעות אצבעות וכן לכלוך רגיל. מהצד השני, במקלחון פינתי יש רק פינה אחת מרכזית שבה יכול להצטבר עובש ואבנית, כך ששם יהיה קל יותר לנקות.
  • מקלחון עגול – המקלחון העגול דומה מאד למקלחון הפינתי, אלא שמדובר כמובן על מקלחון שהדלתות שלו אינן ישרות, אלא בצורת חצי עיגול. הניקיון של מקלחון עגול לא שונה במבט ראשון ממקלחון פינתי. מקלחון עגול לרוב יהיה מותקן עם מסילות מיוחדות עבור הדלתות (יש גם מקלחונים פינתיים עם מסילות ,אבל בהם זה לא חובה, בניגוד להתקנה של מקלחון עגול שתמיד דורשת מסילות). במקרים כאלו שימו לב שיש גם סכנה מיוחדת להצטברות של אבנית במסילות אשר עלולות להקשות.

100544654 (Small)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

לסיכום:

אם מדובר על דלת שמותקנת על מסילה, אז בכל מקרה מדובר על מקלחונים שיהיה קשה יותר לנקות, וחובה לקחת זאת בחשבון. בכל מקרה, המקלחון החזיתי הוא זה שככל הנראה יהיה לכם הכי קל לנקות ולתחזק – אך כמובן שכדאי להתייחס גם לאלמנטים נוספים, ולבצע את השקלול הסופי.

דילוג לתוכן