איך כדאי לנקות ריצוף קרמיקה בבית?

ניקיון ריצוף קרמיקה

איך כדאי לנקות ריצוף קרמיקה בבית?

רבים מאיתנו דואגים לכך שהבית יהיה נקי באופן כללי, לכן בממוצע פעם בכמה זמן אנו שוטפים את כל הבית, אנו שוטפים רצפה, מצחצחים את המטבח, מבריקים את האמבטיה וכו', אבל מעטים מאיתנו חושבים – איך באמת כדאי לנקות את ריצוף הקרמיקה הביתי? כאן נציג כמה טיפים ושיטות בנוסף לעצות שממליצים מומחים בתחום באופן קצר לגבי איך כדאי לנקות ריצוף קרמיקה לבית. תחילה נציין כי מומלץ לברר כי רצפתכם היא באמת קרמיקה מכיוון שרצפות העשויות מחומרים אחרים עלולות להתנהג מעט שונה, לדוגמא אנחנו לא נשמח להשתמש בווקסולין לניקוי רצפת הקרמיקה מכיוון שנוצרת שכבה שומנית אשר גורמת לרצפת הקרמיקה להיות חלקה מדי ואף לצבור לכלוך עודף.

להיזהר מחומצות


חומצות שונות, כגון כלור (שמצוי בשפע באקונומיקה), יכולות בקלות רבה להזיק לקרמיקה, למרות שזוהי רצפה חזקה ביותר, חומצות שונות עדיין יכולות לגרום לאריחים נזק בלתי הפיך. מומלץ לדבוק בסבון ומים, ואם יש הצורך לשטיפה עם אקונומיקה אז מומלץ להשתמש במינימום כמות ולוודא כי האקונומיקה אינה מכילה מינונים גבוהים של חומציות. טיפ – דלי עם מים, סבון ומעט חומץ יכול לעשות פלאות לקרמיקה.

התזמון קובע


בכל הנוגע לניקוי רצפת קרמיקה, מומלץ מאוד לנקות כתמים שהרגע נשפכו באופן מיידי ולא להשאירם לניקוי מאוחר יותר, במיוחד באריחים ללא ציפוי לק בהם הספיגה מתבצעת באופן מהיר הרבה יותר.

 

להימנע מ…


ברצפת קרמיקה לא מזוגגת מומלץ ליהמנע בעיקר מחומרים מבוססי ווקס או שמנים למיניהם, אלו יהפכו את רצפתכם לשומניים יתר על המידה. קרה וקניתם חומר ניקוי שאכן היה שומני והשתמשתם, במקרה ורצפתכם שומנית מומלץ לבצע שטיפה באמצעות מים עם סודה לשתייה, זו תנטרל את השומניות של הרצפה בקלות ותחזירה למצב קודם. מומלץ להימנע מגרירות מוגזמות של ריהוט כבד, קרמיקה לא מזוגגת נשרטת בקלות ולא ניתן לבצע עליה פעולות פוליש ופעולות ניקוי שונות.

טיפים נוספים לניקוי ריצוף קרמיקהניקיון ריצוף קרמיקה


אז כפי שהזכרנו, במידה והרצפה שומנית – ניתן לשטוף עם מים עם סודה. אפשר לשטוף את רצפת הקרמיקה ביעילות עם דלי מים, סבון וחצי כוס חומץ לקבל תוצאות מרשימות למדי. כתמים קשים מומלץ להוריד את שפכטל חריצים, בעדינות, ולאחר מכן ניגוב עם מטלית לחה. מכתמי חלודה ניתן להיפתר בקלות באמצעות שטיפה עם מעט לימון או לעתים גם סודה לשתייה. כתמים שונים לא שומניים, כגון כתמי יין או רימון ניתן להסיר באמצעות הנחת סמרטוט לח עם סבון למשך זמן רב (ללילה לדוגמא) במשך כמה ימים.

דילוג לתוכן