איך לטפל בברז דולף?

ברז דולף

איך לטפל בברז דולף?

דליפה בברז נגרמת בשל סגירה לא הרמטית של אחת הידיות. לרוב קיימת בעיה בכך שראש הברז לא נסגר עד הסוף. אפשרויות הטיפול הן לנסות לשחרר אותו, או להחליפו. יש לשים לב לעבוד עם נעליים מתאימות בלבד ולהיזהר ממשטחים חלקים לפני שמבצעים את הפעולות הבאות:

א. הכנה – הפעולות המקדימות הן חלק בלתי נפרד מהטיפול בברז דולף. ראשית יש לסגור את השיבר הראשי של הדירה או הבית הפרטי, ולאחר מכן לרכוש את החלקים הדרושים. שתי הפעולות המקדימות יקבעו את יעילות הטיפול והתוצאה.

ב. אופן הביצוע – אופי הטיפול בדליפה בברז סוללה רגיל עם שתי ידיות סיבוביות מתאים לרוב הברזים ולכן ניתן להסביר באמצעות דוגמא זו. אחרי רכישת החלקים וסגירת השיבר הראשי, פותחים את הברז כדי לרוקן את הצינור המוביל אליו וממתינים להפסקת הזרימה. שולפים את הכיסוי הדקורטיבי באמצעות טסטר או מברג שטוח, חושפים את הבורג המחבר את הידית אל הברז עצמו ופותחים אותו נגד כיוון השעון. שולפים את הידית במשיכה, מתאימים את המפתח השוודי אל הבסיס ומסובבים עד לשליפה.

ג. שימון נגד חלודה או החלפה – בשלב הזה ניתן להחליט האם לשמן את הברז נגד חלודה, או להחליף אותו בברז חדש. הכל תלוי במצב הברז ובתדירות הדליפה. בברזים יחסית חדשים ניתן להסתפק בתיקון מקומי בלבד.

תקלות נפוצות במהלך טיפול בברז דולף

אם הנזילה עדיין נמשכת, יש לחזור על התהליך והפעם לבחור באופציה של החלפה. חשוב לשים לב לסגירה הרמטית של הברז ולעקוב אחר הנחיות היצרן. אפשר לחזק את הברז שוב מעט חזק יותר ללא חשש. כדאי לבדוק מאיפה בדיוק יוצאת הנזילה ולראות האם יש כתמי רטיבות נוספים ברצפה, מאחורי הברז או באיזורים אחרים בחדר.

אפשר לטפל ברוב התקלות הנפוצות הנגרמות בברז באמצעות הזמנת אנשי מקצוע. מי שלא מצליח לפתור את הבעיה לא צריך להמשיך לבזבז זמן וכסף, אלא לתאם ביקור של אינסטלטור. אנשי מקצוע יפתרו את הבעיה לצמיתות והם יכולים לחשוף תקלות נוספות. בעזרת אנשי מקצוע שומרים על תקינות הברז לאורך זמן.

דילוג לתוכן