בניית גגות לבתים פרטיים

בניית גגות לבתים פרטיים

הגג הוא החלק החשוב ביותר בבית כי הוא זה שנותן את תחושת הביטחון ונותן את הטון בסגנון שלו. החשיבות הרבה שלו באה לידי ביטוי גם בפנים הבית וגם במראה החיצוני שלו. עם כל החשיבות הגבוהה הזו כיצד אפשר לבחור את הגג המתאים ביותר ומי יכול בכלל להקים גגות בישראל?

אלו סוגי גגות יש לבתים פרטיים?

עוד לפני שנדבר על הקמת גגות, מי יכול להקים אותם וכיצד זה מתבצע, צריך להבין על אלו גגות מדובר. לא צריך להיות גאון גדול כדי להבין שיש בעיקר שני סוגי גגות בישראל, גג רעפים וגג בטון שטוח. יש כמובן גם בתים מעץ ויש כמובן עוד גגות אסבסט שכבר הספיקו לצאת מהחוק בגלל שהם מסרטנים אך גגות רעפים וגגות בטון הם הגגות העיקריים כאשר גגות בטון תופסים את רוב נתח השוק. גגות רעפים קשים יותר להקמה אך ש להם יתרונות אחרים כמו הגדלה שטח הגג לשימושים מסוימים, יצרת חדר נוסף בבית, מראה יפה יותר, בידוד תרמי מעולה וכן הלאה.

מי רשאי להתקין גגות רעפים?

התקנת גגות רעפים היא משימה לא פשוטה בכלל והיא יכולה להיות הרבה יותר מסובכת כאשר מדובר בגג גדול מאוד שמצריך רעפים בכמה זוויות שונות. התקנה גגות רעפים יכולה להתבצע רק על ידי חברות שהוסמכו לכך ויש להן רישיון לעסוק בתחום. לא מדובר על חברות בנייה שעובדות עם בטון ואבנים אלא בחברות אחרות שבונות ומתחזקות גגות רעפים, ונדיר שתמצאו חברה שעושה את שתי סוגי הבניות כי הן שונות מאוד במהותן. גג רעפים דורש עבודה מדויקת מאוד, זאת כיוון שגג רעפים שלא נבנה כראוי יכול להיות שביר מאוד ואף להיות מסוכן בשל נפילת רעפים.

כמה זמן אורכת בדרך כלל ההתקנה?

בעוד שגג בטון נבנה יחד עם המבנה, גג רעפים מותקן רק אחרי שהמבנה עצמו כבר מוכן. משך ההתקנה תלוי מאוד בגודלו של הגג, אם מדובר בגג גדול מאוד אז ההתקנה יכולה להיות הרבה יותר אורכה ולעתים להימשך יותר משבוע שלם. אם מדובר בגג קטן יחסית או בגג פשוט יותר להתקנה אז המשימה יכולה להימשך כמה ימים בלבד. כמובן שיש חשיבות רבה גם למקצועיות ולניסיון של החברה ושל המתקינים. אם הם מנוסים הם גם יהיו מהירים מאוד, ואם החברה עצמה מנוסה כנראה שלא יהיו טעויות לוגיסטיקה או טעויות ניהוליות שיאריכו עוד יותר את סיום ההתקנה.

מה עוד חשוב לזכור לגבי ההתקנה?

חשוב לזכור כי התקנת גג רעפים יכולה תמיד להתבצע עם תקלות אפילו אם מדובר על חברה מנוסה שהותירה עליכם רושם טוב, ואפילו אם היא בדקה את תקינות הגג לאחר מכן. יכול להיות שרעף אחד יתפרק ממקומו, אולי בגלל הרוח ואולי בגלל משהו שנפל עליו בחוזקה. תקלות כאלו יכולות לקרות תמיד ולכן חשוב שהחברה שהתקינה תמיד תעניק גם שירות תיקונים וכמובן שתהיה אחריות לפחות לשנים הראשונות.

דילוג לתוכן