גילוי נזילות מים בבית

גילוי נזילות מים

גילוי נזילות מים בבית

נזילות גורמות לבזבוז מים והוצאות בלתי רצויות. הן יוצרות עובש על גבי קירות ומהוות קרקע נוחה להתפתחות פטריות מסוכנות. חשוב מאוד לזהות את הנזילות בזמן ולהקדים תרופה למכה כדי למנוע נזקים בלתי הפיכים. הנה כמה דרכים לעשות זאת לבד:

א. מעקב אחר כתמי לחות – הדרך הפשוטה ביותר לבצע גילוי נזילות מים באופן עצמאי היא לעקוב אחר כתמי לחות. בעוד במקלחת ובשירותים העובש נוצר בדרך כלל בעיקר בגלל אדים שעולים כלפי מעלה, בשאר החדרים בבית אין סיבה לראות כתמים רטובים על גבי הקירות. במידה וזה המצב, סביר להניח שגיליתם נזילה.

ב. סגירת ברז המים הראשי – סגרו את ברז המים הראשי של הדירה ובדקו האם השעון ממשיך לרוץ. מצב כזה מעיד על נזילה בדרגות חומרה משתנות. זכרו כי הנזילות עשויות להיגרם בין היתר בגלל צנרת שחוקה, בלאי, בעיה בדוד, פיצוץ ועוד.

ג. סתימת צינור הניקוז – מי שרוצה להשקיע עוד כמה דקות בגילוי נזילות עצמאי יכול להרים את פתח הניקוז הראשי ולסתום עם היד את הצינור הפנימי המוביל לאחד הברזים. לאחר מכן פותחים את הברז ובודקים האם המקלחת או הכיור מתמלאים מים. במידה והם לא מתמלאים, המשמעות היא שיש נזילה בגלל שהמים לא חוזרים לאחור ויוצאים כלפי חוץ.

 

איך מונעים נזילות בבית?

לא תמיד צריך לסבול מעוגמת נפש בגלל נזילות. אפשר למנוע את הנזילות מראש אם שומרים על כללי המפתח. הדבר החשוב הוא להקפיד על תחזוקה תקופתית של הצנרת ולא להקל ראש בבעיות שנראות לכאורה קטנות. נזילות נוטות להחמיר בתוך זמן קצר והן עלולות להסב נזקים לריצוף, לקירות ולריהוט. המטרה במניעת נזילות היא להקפיד על אורח חיים נכון ולתקן בעיות צנרת קטנות וגדולות.

בנוסף, תוכלו להתייעץ עם אנשי מקצוע במקרה של חשש לנזילת מים. תהיו עירניים לטפטוף של מים מצנרת הדוד או הבית, התעניינו מול השכנים האם יש להם בעיות דומות ואל תתעלמו מחשבונות מים גבוהים מהרגיל. כך תוכלו לטפל במהירות בנזילות ובמידת הצורך גם להחליף את הצנרת.

דילוג לתוכן