התקנת חימום תת רצפתי – המדריך המלא

חימום תת רצפתי

התקנת חימום תת רצפתי – המדריך המלא

חימום תת רצפתי מבוסס על מערכת תת קרקעית של צינורות מים מתחת לריצוף. מעל מערכת זו ישנה שכבת בידוד תרמי, אשר תפקידה לשמור על הטמפרטורה, ולהעביר את החום כלפי מעלה.

לאחר הפעלת המערכת מוזרמים בתוך מערכת הצינורות מים חמים, אשר מפיצים את החום כלפי הרצפה ואל שאר החלל. הפיזור של החום נעשה באופן אחיד, מונע פערים גדולים בטמפרטורות, ומבטיח שמירה על אקלים נוח ואידיאלי עבור בתי משפחות.

יתרונות של חימום תת רצפתי

התקנת חימום תת רצפתי זוכה בשנים האחרונות לפופולאריות רבה. בעוד רוב הישראלים יודעים להתמודד עם הקיץ, ומצטיידים במזגנים איכותיים, החורף תמיד היה תקופה בעייתית מבחינת איכות החיים. בזכות התקנת חימום תת רצפתי ניתן לפתור בעיות רבות, וליהנות מחימום אפקטיבי. החימום מיועד לערים קרות בצפון או במרכז, אך גם במזג אוויר מדברי מתגלים היתרונות שלו. בניגוד אל אמצעי חימום אחרים, החימום התת רצפתי אינו מייצר יובש, ואף מונע התפשטות מחלות.

ניתן למנות מספר יתרונות, אשר צריכים להפוך את את החימום התת רצפתי לחלק בלתי נפרד מהאבזור של בתים מודרניים:

א. אסתטיקה – היות והחימום התת רצפתי נמצא כמובן מתחת למרצפות, הוא אינו תופס מקום, ולא צריך להשקיע משאבים בשילובו עם הסגנון האסתטי של הבית. אמצעי חימום זה מוסתר לחלוטין, וניתן ליהנות ממנו ללא צורך בהתפשרות.

ב. יובש – כל אמצעי החימום הסטנדרטיים מייבשים את האוויר. הם מחליפים אוויר נקי באוויר יבש, וכך מונעים תחלופת חמצן. לעומת זאת, החימום התת רצפתי יוצר תחושה נעימה לאורך שעות ארוכות. יתרה על כך, החימום התת רצפתי מפזר את החום בצורה אחידה, ובמידת הצורך ניתן לווסת טמפרטורה שונה בכל חדר.

ג. רעשים – הפעולה של חימום תת רצפתי אינה נשמעת. לעומת המזגן, הנשאר דלוק לאורך הלילה, זולל חשמל ומייצר רעשים, חימום תת רצפתי פועל בצורה שקטה לחלוטין.

ד. בטיחות – כאמור, החימום התת רצפתי מבוקש מאוד בקרב משפחות, והסיבה העיקרית לכך היא הבטיחות. בעת התקנת חימום תת רצפתי אין חשש מדליקות, התחשמלות, כוויות או שריפות. לא ניתן לגעת במערכת, משום שהיא מתחת לרצפה, והיא מצוידת במיטב אמצעי הבטיחות הקיימים.

צורת ההתקנה

רבים בוחרים להתקין חימום תת רצפתי לפני הנחת המרצפות בעת רכישת של בית חדש, אך ניתן לעשות זאת גם במסגרת שיפוץ. למעשה, צוות מקצועי ומיומן יכול לפרק מרצפות קיימות, ולהניח מערכות חימום בכל שלב.

לאוויר חם יש נטייה לעלות כלפי מעלה, ולכן התקנת המערכת נעשית מתחת לריצוף. את החימום התת רצפתי ניתן להתקין מתחת לריצוף רגיל, וגם מתחת לריצוף מיוחד כמו פרקט. על מנת ליהנות ממנו, יש לפנות אל חברה מקצועית, לקבל הצעת מחיר, ולעבור אל שיטת החימום המתקדמת ביותר בעולם.

דילוג לתוכן