זיהוי ביומטרי לדלתות הכניסה לבתים פרטיים

זיהוי ביומטרי

זיהוי ביומטרי לדלתות הכניסה לבתים פרטיים

מנעול ביומטרי הינו גולת הכותרת של מרבית סרטי המדע הבדיוני, בפרט כאשר ברצון היוצרים להדגיש עד כמה אזור מסוים הוא מאובטח והכניסה אליו מוגבלת מאד. ואמנם, בעבר, מנגנוני נעילה המבוססים על טביעות אצבע – מנעול ביומטרי, היה בהחלט נחלת החברות החזקות והמובילות, אך כיום ניתן לבצע התקנת מנעול כניסה עם זיהוי ביומטרי לדלתות הכניסה של בתים פרטיים בקלות רבה.

זיהוי ביומטרי לדלתות הכניסה לבתים פרטיים – איך זה עובד?

אופן פעולתו של מנעול ביומטרי משלב ביחד את הקידמה של מגוון מקצועות מובילים בתחום ההיי-טק, החל מקפיצת מדרגה ברמת התכנות ועד כדי שדרוג רב מאד בשימוש בחומרים המפותחים כימית על מנת לשפר את יעילות המנגנון באופן כללי, לכן אין אנו נוכל להיכנס פה לפרטי פרטים לגבי אופן הפעולה של המנעול אחרת מאמר זה היה נראה כמו כמה עמודים בויקיפדיה מאשר מאמר לקורא הסקרן והמרפרף, אך אנחנו יותר מנשמח לפנק בתקציר פשוט.

מנעול ביומטרי שמותקן על ידי מנעולן, בעת התקנתו, נלקחות טביעות האצבע של האנשים אשר להם מעוניינים להעניק את הגישה, טביעות אצבע אלה נשמרות במאגר הזיכרון הממוחשב של המנעול, ולאחר מכן, תוך שימוש בתכנות מתקדמות, המערכת יודעת לזהות מתי האצבע הינה בעלת טביעת האצבע אשר במאגר הזיכרון ולאפשר גישה אל המתחם, ומנגד – מתי טביעת האצבע הינה זרה לה ומניעת הכניסה של האדם הלא מורשה.

 

מה היתרונות של המערכת?

היתרונות הבולטים במערכת זיהוי ביומטרי לדלתות הכניסה לבתים פרטיים הינם תחילה חוסר ההכרח לשאת מפתח, כעת תוכלו בקלות רבה פשוט להשתמש באצבע שלכם, אשר סביר להניח כי, אצל רובכם, תמצא תמיד בקרבתכם.

ישנם מיתוסים שונים לגבי מערכות זיהוי ביומטרי אשר מורידות את ערך המערכת בצורה משמעותית, אך ללא שום הצדקה. אחד המיתוסים המוכרים ביותר הוא חוסר אמינותה של המערכת הביומטרית בתור מערכת האחראית על אפשור מעבר והמשך מניעת כניסה לאנשים זרים, החל מכך כי המערכת מתקלקלת במהירות ועד כדי כך כי ניתן לעבוד על המערכת באמצעות מסטיק. מיתוסים אלו היו נכונים אך ורק לתקופה אשר בה המערכת הביומטרית הייתה בחיתוליה, ואכן, אז המערכת לא הייתה אמינה דיו בכדי לשמש אותנו כמנגנון נעילה מתקדם, אך כיום, חסרונותיה הבולטים של המערכת תוקנו באופן חד משמעי וניתן להסתמך על מערכת ביומטרית כי תשרת אתכם נאמנה למשך תקופה ארוכה וללא שום כשלים מיוחדים, שימוש במסטיק או השמת לק ועוד שמועות שונות לפריצת המערכת, כיום, אינם יעבדו כלל על מנעול ביומטרי איכותי.

דילוג לתוכן