טיפים למניעה של הצפות וסתימות בבית שלכם

פתיחת סתימות בלחץ

טיפים למניעה של הצפות וסתימות בבית שלכם

אחת מהבעיות המציקות ביותר בבית, היא הבעיה של סתימות חמורות, שגם יכולות להגיע עד להצפות של ממש. כמובן שאז צריך ליישם פתרונות של פתיחת סתימות, כדי לטפל בבעיה כמה שיותר מהר. השאלה היא, האם מעבר לכך יש גם דרכים למנוע את הסתימות עוד מההתחלה? או לחילופין – כיצד אפשר לבצע פתיחת סתימות כבר בשבלים הראשוניים, כדי שאלו לא יציקו, ובוודאי לא יתפתחו לכדי הצפה? הנה כמה טיפים שכדאי ליישם אותם, כדי למנעו בעיות.

 

כך תמנעו הצפות בכמה צעדים פשוטים

  • בדקו את פתחי הניקוז – אחת הסיבות המרכזיות להצפות וסתימות בבית, היא שלאורך הקיץ המרזב צבר הרבה לכלוך ולמעשה נסתם, ועם ירידת הגשמים בחורף המים לא מחלחלים החוצה, וכך נוצרות הנזילות וההצפות בתוך הבית. לכן, עוד בסתיו נסו לבדוק את המרזב שלכם. ודאו שאין בו לכלוך וענפים שחסומים את זרימת המים, ובמידת הצורך בצעו פתיחת סתימות בלחץ בצנרת. כך תוכלו למנעו נזקים הרבה יותר רציניים בהמשך.
  • בחנו את האיטום של הגג – עוד סיבה מרכזית להצפות בבית, זה בגלל שהאיטום של הגגות הוא לקוי בחורף. לכן, אם יש לכם איטום ישן יחסית, אנו ממליצים לבחון אותו עוד לפני החורף, ואם רציך לחדשו – כדי שלא תהיה הצפה.
  • טיפול בסתימות בהתחלה – זה נדיר שסתימות מתרחשות סתם כך עד למצב של הצפה. לכן, הקפידו לבצע פתיחת סתימות בלחץ עוד כשאתם מזהים סתימה קטנה יחסית. אם אתם רואים שהמים יורדים לאט יותר בכיור – נסו לשפוך פנימה נוזל פתיחת סתימות, והזרימו מים חמים, וראו אם הצנרת מפקדת כעת טוב יותר. אם הבעיה חוזרת על עצמה, הזמינו אינסטלטור שיבדוק את הצנרת. כך, אתם תוכלו למנוע מצב הרבה יותר קשה של סתימות שיובילו להצפות בכל הבית.

 

ומה עושים אם כבר יש הצפה?

קודם כל, אם יש הצפה חשוב להירגע. צרו קשר עם הביטוח, כדי שתוכלו להבין מהם הצעדים ואילו אנשי מקצוע יגיעו לטפל בבעיה. כדאי להרים שטיחים ולהרחיק רהיטים ומכשירי חשמל מהאזור, ורק אז להתחיל בתהליך הייבוש.

פתיחת סתימות בלחץ

דילוג לתוכן