כיצד גופי תאורה תורמים לעיצוב הבית?

גופי תאורה

כיצד גופי תאורה תורמים לעיצוב הבית?

כאשר ניגשים אל מלאכת העיצוב של הבית, לא רק הרהיטים, החומרים והצבעים מרכיבים את איכותה של התוצאה סופית – אף על פי שאולי זה לא נראה כך, כל מעצב פנים יודע דבר יוכל להצהיר כי התאורה בבית הינה חלק בלתי נפרד ואף עיקרי מהעיצוב. במיוחד בשנים האחרונות, לאור התפתחות נרחבת בתחום זה, עלה קרנם של גופי התאורה לסוגיהם השונים, ושימוש מקצועי ומנוסה בהם בלי ספק תורם רבות מאוד לעיצוב הכללי של כל בית.

אווירה

בין האפקטים שלהם תורמת התאורה בבית, השראת אווירה מסוימת היא אחת מהמרכזיים שבהם. שימוש אפקטיבי בתאורה יכול להקנות לכל חדר אווירה ייחודית משלו, כמעט ללא קשר לרהיטים המוצבים בו. כך למשל, בעיקר על ידי שימוש חכם בגופי תאורה, ניתן להשרות אווירה של יוקרה גם על רהיטים שאינם בהכרח חדשניים או יקרים במיוחד. מנגד, תאורה חזקה ובהירה מדי תהיה פולשנית ומעיקה, ועלולה להותיר סביבה תחושה של אי נעימות ועוינות, שהיא כמובן תוצאה בלתי רצויה. אך באותה מידה, גופי תאורה הממוקמים בנקודות מתאימות ישפיעו על האווירה הביתית והחמה של החלל המדובר, ויכולים לגרום גם לסלון גדול וקר להיראות מזמין הרבה יותר.

מצב הרוח

במקביל להשפעה על האווירה בבית, לתאורה יש בנוסף השלכות ישירות על בריאות האדם, על תחושותיו, ועל מצב הרוח. לאור זאת חשוב מאוד להתאים את גופי התאורה לכל חלל באשר הוא ולמטרה לשמה הוא מיועד, כך שחדרי ילדים וחדרי למידה לדוגמא יהיו מוארים די צורכם, כדי שיהיה אפשר להעביר בהם שעות רבות של בילוי או לחילופין של עיון וקריאה בהנאה בנוחות ונעימים. לכן תמיד צריך לקחת בחשבון גם את הקרבה של מקורות האור למשטחים מסוימים, את הזווית בה הם מוצבים ואת רמת האור שהם מקרינים.

הרמוניה

חשוב לא פחות הוא כמובן העיצוב של גופי התאורה עצמם. כיום קיים מגוון רב של עיצובים חדשניים, חינניים ומיוחדים לתאורת החדרים בבית. האתגר הוא למצוא בין המבחר המוצע את הסגנונות שישתלבו עם העיצוב הקיים בחדר, שידגישו את הריהוט ואת החלל באופן כזה שישווה להם חן ושלמות. סוג התאורה משפיע רבות על ההרמוניה של העיצוב: תאורה משנה את המראה הכללי של החלל ואת התפיסה החזותית שלו, לטוב או לרע. כאשר היא אינה מתאימה היא יכולה בקלות להרוס את העיצוב הכולל של החלל.

חיסכון

מעבר לעובדה שגופי תאורה מהווים אלמנט חיוני בעיצוב הבית, באופן פרקטי יותר אי אפשר להתעלם מכך שהם גם מהווים חלק ניכר מההוצאות השוטפות. על מנת לחסוך בהוצאות החשמל, הכרחי להציב בבית גופי תאורה שימלאו את תפקידם, ישרו חן ושלווה, ובו בעת לא יבזבזו חשמל בצורה מופרזת. חיסכון הוא אחד המטרות המרכזיות ששמים להם אנשי המקצוע כאשר הם מעצבים גופי תאורה, ולאור זאת ניתן לבחור אותם בקפידה, כך שישתלמו מכל הבחינות.

דילוג לתוכן