כיצד לשמר אריחי קרמיקה למטבח

כיצד לשמר אריחי קרמיקה למטבח

אריחי קרמיקה קובעים את האופי של המטבח ואת המראה החיצוני בחלל הפנים של הבית כולו. האריחים בולטים על הקירות והם יכולים לשמש גם לטובת ריצוף. יחד עם זאת, המטבח צובר לא מעט לכלוך תוך כדי השימוש ולכן הוא מחייב שימור של הקרמיקה. הנה כמה טיפים שיכולים לעזור:

א. השתמשו בחומרי חיטוי מיוחדים – תוכלו לשמר אריחי קרמיקה למטבח רק אם תשתמשו בחומרי חיטוי מיוחדים. חומרים כאלו מיוצרים על ידי חברות מובילות וכדאי לבדוק אותם באיזורים נסתרים. אל תנקו את אריחי הקרמיקה עם חומרים כימיים או חומרי ניקוי כלליים.קרמיקה למטבח

ב. אל תניחו מחבתות או סירים על האריחים – הטעות הנפוצה היא להניח מחבת חמה או סיר לוהט ישירות על גבי אריחי קרמיקה. פעולה כזו תגרום לכתמים שיהיה קשה מאוד להסיר ולנזקים בלתי הפיכים עבור אריחי קרמיקה מכל הסוגים. הדרך הנכונה היא להניח מגבת או תחתית על גבי הקרמיקה ועליהם את הפריטים החמים.

ג. השתמשו במים חמים ותנועות מעגליות – הקפידו לנקות את אריחי הקרמיקה במטבח עם מים חמים ובאמצעות תנועות מעגליות. תנועות כאלה מאפשרות לשטוף את הכתמים והלכלוך המצטברים על גבי קרמיקה והן לא שורטות את האריחים.

ד. אל תבצעו פוליש או ליטוש – אם השתמשתם באריחי קרמיקה כדי לרצף את המטבח, תצטרכו לוותר על פעולות פוליש וליטוש. החומרים בהם עושים שימוש על מנת לבצע פוליש וליטוש פוגעים בפני השטח של הקרמיקה. הם גורמים לאריחים להיראות מוזנחים ומאיצים את הבלאי והשחיקה שלהם.

איזה טיפול מונע שחיקה?

השאלה כיצד לשמר אריחי קרמיקה למטבח יכולה לעזור למי שרוצה לטפל בהם על מנת למנוע שחיקה. ראשית, כדאי למרוח סילר על הריצוף ולהתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי פתרונות שמתאימים לחיפוי קירות ומשטחי עבודה מקרמיקה.

שנית, יש לנקות במהירות כתמי רטיבות או נוזלים. אל תשתמשו בחומרים המכילים וקס אלא הניחו בקרבת מקום מטלית לחה. היעזרו בה לספיגת נוזלים ומרחו סילר רק על אריחים נקיים ויבשים כדי למנוע מצב של כליאת לחות.

דילוג לתוכן