מהם העצים המתאימים ביותר לפרגולות לבנייה עצמית?

מהם העצים המתאימים ביותר לפרגולות לבנייה עצמית?

אתם מעוניינים בפרגולה איכותית במיוחד, שתהיה עשויה כמובן מעץ טבעי – ולא בחיקוי מסוים של עץ. לכן, אתם פונים אל מחסן עצים ומתחילים לבדוק את סוגי העצים השונים אשר יכולים להתאים לתכנון והבניה של הפרגולה העתידית שלכם. אולם, זו הפעם הראשונה מבחינתכם, שאתם בכלל פונים אל מחסן עצים.

הדבר כמובן מעלה אצלכם את השאלה – מהם העצים הטובים ביותר לפרגולות לבנייה עצמית? יש סוגים רבים ומגוונים מאד שבהחלט אפשר לשקול את השימוש בהם.

בואו ונביט על כמה מסוגי העצים, נבין מהם היתרונות והחסרונות שלהם, ולאילו סוגים של פרגולות הם יכולים להתאים במיוחד:

כל העצים שמהם מרכיבים פרגולות

  • סקויה – אם אתם מחפשים עץ איכותי באמת, פנו אל מחסן עצים ובקשו לקנות עץ סקויה. מדובר על אחד מהעצים העמידים ביותר שאפשר למצוא כיום. למעשה, על העצים הללו יש לעתים אחריות של יותר מחצי יובל, אך ורק על כך שהם לא יעברו תהליך של ריקבון! אם כך, ברור שהם יחזיקו מעמד זמן רב עבור הפרגולה שלכם, ומדובר לעתים על תקופה של שלושה עשורים! מדובר באמת על עץ נהדר, אבל כדאי לזכור דבר אחד – מדובר על עץ יקר ונדיר למדי. כיום, עצי הסקויה גדלים רק באזורים ספציפיים מאד בצפון אמריקה, ולכן המחיר שלהם מחוץ לשוק האמריקאי, הוא כמובן בהתאם, ולרוב יש להזמין אותם באופן אישי.
  • טיק – גם עץ הטיק נחשב לעץ איכותי מאד ואף עמיד למדי. יש לו מוניטין מעולה ברחבי העולם, וכיום משתמשים בו לבניית מבנים שונים מעץ – כולל כמובן בניה של פרגולות איכותיות מאד. עוד יתרון חשוב הוא, שעץ הטיק הוא בתפוצה נרחבת יותר מעץ הסקויה, ולכן אפשר לעתים למצוא אותו במחירים נוחים יותר. עם זאת, בהשוואה לזנים אחרים של עצים, מחירו עדיין נמצאה בסקאלה היקרה יחסית.
  • אורן – עץ האורן הוא עץ שמוכר לנו מאד, משום שהוא גדל גם בישראל ובעוד מדינות אחרות. התפוצה הרחבה מאד של האורן משמעותה אחת – אם אתם תפנו אל מחסן עצים ותבקשו עץ אורן לעיבוד עבור הפרגולה שלכם, תוכלו למצוא מחירים נמוכים מאד, ומבחינתכם זה יכול להיות משתלם. עם זאת שימו לב כי איכותו של האורן היא נמוכה יותר מאלו של סקויה ושל הטיק. זהו עץ שנחשב עדין יחסית. לכן, אם אתם מעוניינים להתקין את הפרגולה בתנאי אקלים נוחים מאד – האורן הוא מושלם. עם זאת, קחו בחשבון שהוא רגיש מאד לרטיבות וגם למזיקים ולחרקים – ולכן יש לשמור עליו היטב לאורך זמן.

 

אז מהו העץ שכדאי לבחור בו?

יש כמובן עוד סוגי עצים אפשריים שבמחסני העצים יוכלו לספק לכם, בבואכם לתכנן את הפרגולה שלכם. הדבר שצריך לזכור הוא, שחשוב לעתים למצוא את האיזון בין המחיר לבין האיכות, להתייעץ במקביל עם מומחים בתחום, וכך תמצאו את העץ המושלם לפרגולה לבנייה עצמית.

דילוג לתוכן