מה לעשות כשיש סתימה בכיור?

מה לעשות כשיש סתימה בכיור?

סתימה בכיור פוגעת באיכות החיים ועלולה לגרום להפצת ריחות לא נעימים ברחבי הבית. הפתרון הטוב ביותר הוא לטפל בסתימה על ידי שאיבה עצמית בפומפה, אך במקרים קיצוניים יש צורך בהזמנת ביובית. קבלו את המדריך המלא ואת כל השיטות

סתימה עלולה להופיע בכיור של השירותים, המטבח או חדר השירות. היא נגרמת בדרך כלל בגלל חדירת חפצים זרים לתוך הצנרת וחוסר יכולת של המים לזרום עד לתשתית הביוב העירונית. עם זאת, כיום ניתן לחסוך בהוצאות על מחירון ועלות פתיחת סתימות ולנסות את שיטת "עשה זאת בעצמך".

הנה למשל כמה דרכים טובות עבור שחרור ותיקון של סתימה בכיור:

א. פומפה – מי ששואל את עצמו איך לפתוח סתימה בכיור חייב להחזיק בבית פומפה. זה אמצעי נגיש, פשוט ונוח שבעזרתו אפשר להתמודד עם כל הסתימות הנפוצות. כל מה שצריך לעשות הוא להצמיד את הפומפה לנקודת הניקוז ולבצע פעולות מהירות של דחיפה ומשיכה. ניתן להרטיב מעט את הפומפה על מנת להבטיח איטום טוב יותר, ולהמשיך עם הפעולות עד ששומעים את המים בביוב משתחררים.

ב. חומרים לפתיחת סתימות – אפשר להשתמש בסוגים מסוימים של נוזל לפתיחת סתימות ולשלב חומרים טבעיים עם כימיקליים. ברשימת החומרים הטבעיים שאמורים להמיס את הסתימות ניתן למנות חומץ, סודה לשתייה, מלח לימון ובמקרים מסוימים גם נוזלי ניקוי של חברת סנו או אפילו קולה. ברשימת החומרים הכימיים יש גם חומרי ניקוי כמו סילונית או סודה קאוסטית.

עם זאת, אנשים נוטים לחשוב שהשימוש בחומרי חומצה או אבקת כביסה של אריאל מחליף נוזל ייעודי לפתיחת סתימות, אך זה לא תמיד המצב. מעבר לכך, שימוש בחומרים כימיים לפתיחת נזילות עלול להסב נזקים חמורים לצנרת ולא כדאי להשתמש בו יותר מדי.

ג. קפיץ אינסטלטורים – ציוד פתיחת סתימות חשמלי או מכאני כולל בעיקר קפיץ אינסטלטורים. השאלה איך לפתוח סתימה בכיור קשורה ישירות לאופי הפעולה של הקפיץ, כי הוא חודר לתוך עומק הצנרת וכך מאפשר למשוך החוצה את החפץ הזר שגרם לסתימה. ניתן לרכוש קפיץ אינסטלטורים בסיסי בעלות של כמה עשרות שקלים, או להעדיף דגמים מתקדמים יותר במחיר של מאות שקלים.

באיזה מקרים מזמינים ביובית?

במקרים בהם אף פתרון לא עוזר וגם אינסטלטור לא מצליח להתמודד עם הסתימה לצמיתות, אין ברירה אלא להזמין ביובית. זו משאית שעליה מותקנים מיכל קיבול למי שופכין, משאבות יניקה ומשאבות הסנקה. הביובית מאפשרת לפתוח את כל סתימות הביוב והיא מסייעת לתחזוקה של קווי צנרת באמצעות שטיפה עם לחץ מים גבוה.

כמו כן, יש להקפיד על תחזוקה נכונה של הצנרת ולהימנע מהשלכת חפצים לתוך האסלה או הכיור. ניקוי של הסיפון אחת לכמה שבועות אמור למנוע את רוב סוגי הסתימות ולהבטיח זרימה תקינה.

Previous post:
דילוג לתוכן