מה לעשות כשמכונת הכביסה לא שואבת מים?

מה לעשות כשמכונת הכביסה לא שואבת מים?

כשאתם מפעילים את מכונת הכביסה שלכם, אפשר ששמתם לב שבכביסות האחרונות יש בעיה מוזרה – המים נותרים בתוך מכונת הכביסה שלכם ולא יוצאים החוצה. בהתחלה נוטים להאשים את מנגנון הסחיטה שלא עבד כמו שצריך, אבל אז רואים שהבעיה היא לא שאין סחיטה – אלא שמלכתחילה, אין שום שאיבה החוצה של המים שנותרו במכונה. אז מה עושים במקרים הללו, ואיך מבינים מה מקור התקלה? הנה כמה סיבות אפשריות לתקלה, והצעות לתיקון שלה.

 

סיבות אפשריות לבעיית השאיבה

  • הפילטר סתום – הסיבות הנפוצות ביותר לכך שהמים פשוט לא נשאבים החוצה, קשורות לפילטר. לכל מכונת כביסה יש פילטר שלתוכו מתנקזים לכלוכים קטנים שהיו בתוך הבגדים שלכם – שאריות של נייר שנותרו בכיסים, מטבעות ששכחתם בכיסים, ועוד. כשיש לכלוך אחד, הפילטר מתמודד איתו יפה. אבל אחרי שנים של שימוש, הפילטר פשוט מתמלא. כשהפילטר מלא, שום דבר לא יעבור דרכו – גם לא מים. לכן, גם כשהמשאבה מנסה להוציא החוצה את המים במכונת כביסה שלכם היא לא תצליח – כי המים יחזרו לאחר שהם נתקעו בחומת הלכלוך של הפילטר. אז מה עושים מכונת כביסהבמקרים הללו? פשוט מאד. מחפשים את הפתח של הפילטר (לרוב בחלק התחתון של המכונה), ומתכוננים מראש עם דלי ומגב. כנראה שיצאו ממנו המון מים מלוכלכים עם לכלוכים מוצקים. מוציאים הכל ומנקזים – וכעת השאיבה תעבוד היטב.
  • בעיה בצינור – בעיה נוספת שאפשרית היא שיש בעיה בצינור שדרכו המים אמורים להישאב. בעיות בצינור הן לרוב נדירות יותר אבל אפשריות. כדאי לשים לב שהצינור הוא בזווית טובה ושהוא לא עקום ומשהו תקוע אותו. אפשר אפילו לבחון את הצנרת שמתחברת לצינור של המכונה – כי אולי היא סתומה (אם כי במקרים הללו לרוב, תשימו לב לבעיות נוספות של סתימות בבית, ולא רק במכונת הכביסה).

 

עדיין יש לכם בעיה בשאיבה?

בדקתם הכל, ניסיתם לתקן הכל – ובכל זאת המכונה עדיין לא שואבת היטב את המים. מה אפשר לעשות? כדאי ליצור קשר עם טכנאי של מכונות כביסה שיגיע לביתכם ויבחן לעומק את המכונה ואת מרכיביה.

דילוג לתוכן