ממה נגרמות סתימות בביוב?

ממה נגרמות סתימות בביוב?

מצבו של הביוב הציבורי משפיע בצורה משמעותית על איכות חיינו, היות ובעיות בו עלולות לגרום לבעיות בצנרת הביתית, ריחות לא נעימים מהרחוב ולעיתים אף הצפה של הביוב לרחובות העיר. במקרים אלו, מבצעת החברה האחראית על הטיפול בביוב במועצה המקומית שלנו שאיבת ביוב לשם פתיחת הסתימה וטיפול בתקלה.

אז כיצד מתבצעת שאיבת ביוב ומה כדאי לדעת על תהליך זה?

  • צינורות ישנים: צינורות ישנים יכולים להיות תקינים לחלוטין ועדיין לגרוב לסתימות בביוב היות והם אינם בנויים להתמודדות עם כמות השפכים שאנו מייצרים היום או עם מערכות אחרות המחוברות למערכת הביוב. במקרים אלו, נראה זרימה של השפכים, אולם לא בצורה הנדרשת, דבר אשר גורם לשקיעת פסולת אשר עלולה לגרום לסתימה ולעצירה מוחלטת של הזרימה בצינורות. כמו כן, בצינורות אלו אנו רואים צמיחה מוגברת של שורשים, אשר חודרים אליהם עם הזמן, גדלים ועלולים לגרום גם הם לסתימה משמעותית בביוב.צנרת ביוב
  • חומרים שאינם מתכלים: אחת הסיבות העיקריות ליצירת סתימות בביוב הינה כניסה של חומרים שאינם מתכלים לצינורות אלו. חומרים אלה, אשר יכולים להיות מגבונים, חיתולים, ניילונים, נייר, פלסטיק ועוד, מגיעים אל צינורות הביוב ושוקעים בהם. היות והם אינם מתכלים, הם עלולים ליצור סתימה מוחלטת של צינורות מסוימים, אשר תגרום להצפה של הביוב ותחייב טיפול מאסיבי בכדי לטפל בבעיה.
  • בעיה במערכת הביוב: לעיתים קרובות סתימות בביוב מתרחשות בשל בעיה נקודתית במערכת הביוב, כגון פיצוץ של אחד הצינורות, שברים בצינורות וכדומה, אשר גורמת לעיכוב הזרימה בכל המערכת ויצירת הצפה במקומות לאו דווקא קרובים למקור הבעיה. במקרים אלו חשוב לבצע סקירה יסודית של המערכת בכדי למצוא את מקור הבעיה, לטפל בה וכמובן לטפל בכלל ההצפות שנוצרו בגללה.

ישנם גורמים רבים אשר עלולים להוביל לסתימה בביוב, וכולם דורשים טיפול מקצועי

בכדי לפתוח סתימה בביוב באופן יעיל יש לעשות שימוש בכלים מקצועיים כגון ביובית, אשר מאפשרת לנו לשאוב את גורמי הסתימה בצורה יעילה ומהירה, ולהיפטר מהשפכים בצורה מבוקרת, כך שניתן יהיה לטפל בכל סתימה במהירות האפשרית.

דילוג לתוכן