מתי כדאי לתקן תריס חשמלי ומתי כדאי להחליפו?

מתי כדאי לתקן תריס חשמלי ומתי כדאי להחליפו?

אם בדירה שלכם מותקן תריס חשמלי, אתם כמובן תרצו לעשות בו שימוש מלא – לסגור ולפתוח אותו בהתאם לצורך שלכם. עם זאת, אתם מגלים בוקר אחד שיש בעיה – התריס פשוט לא זז. אתם כמובן תרצו ליצור קשר עם טכנאי של תריסים חשמליים שיבדוק את התריס שלכם ויתקן אתו. אולם, האם תמיד כדאי לתקן את התריס החשמלי? באילו מקרים כדאי לשקול את ההחלפה שלו? ובאילו מקרים בכל זאת התיקון יהיה משתלם יותר? בואו ונבין איך תבחרו באופציה הטובה ביותר.

 

אפשרויות שונות לתיקון ולהחלפה של התריס החשמלי

  • האם התקלה היא בשלבים עצמם? – אחת התקלות הנפוצות יחסית בתריסים חשמליים, היא כמובן בשלבים עצמם. לפעמים הם פשוט מתנתקים מהמנגנון, ומקשים כמובן על הפתיחה והסגירה של התריס כולו. במקרים הללו לרוב, יהיה כדאי לשקול את התיקון של התריס החשמלי. נכון שכל שלב בעצמו הוא יקר יחסית, אבל עדיין המחיר של התיקון יהיה נמוך יותר מאשר החלפה של כלל התריסים, וזה עדיין לא מצדיק החלפה של כלל התריסים. לפעמים, אם מדובר על תקלה שממש הרסה את כל השלבים של התריסים – כנראה לא יהיה מנוס אלא להחליף.
  • תקלה במנוע – תקלה אפשרית נוספת בתריס החשמלי קשורה כמובן למנוע. בעקרון, על מנועים של תריסים חשמליים יש לרוב אחריות לכמה שנים כך שתוכלו ממילא לקבל תיקון תריס חשמלי בחינם. את תקופת האחריות פגה ויש תקלה במנוע, כמעט תמיד הדבר החכם לעשות יהיה פשוט לרכוש תריס חשמלי חדש. הסיבה לכך היא שמחירי המנועים הם יקרים במיוחד, ועדיף להוסיף עוד סכום קטן, וכבר לקנות תריס חשמלי חדש עם אחריות חדשה לשנים הקרובות.

 

ומה אומר הטכנאי?

שימו לב שבכל מקרה, חשוב תמיד לפנות לטכנאי של תריסים חשמליים שיהיה אמין לחלוטין מולכם: הוא יסביר לכם במדויק מהן העלויות של התיקון, ועד כמה לתיקון יש סיכוי בכלל להחזיק לשנים הבאות – ואז אתם תוכלו לקבל את ההחלטה המושכלת, האם כדאי לתקן תריס חשמלי, או שכדאי לכם דווקא להחליף אותו.

דילוג לתוכן