סגירת מרפסת כתחליף למעבר דירה

סגירת מרפסת כתחליף למעבר דירה

הגדילה האדירה בכמות האוכלוסייה בארץ, יחד עם המחסור המתמיד בקרקעות זמינות לבניה, גורר עליה רציפה של מחירי הדיור בכל רחבי הארץ. כתוצאה מהעלייה התלולה במחירים, זוגות ומשפחות רבות נאלצות להתפשר על דירה בשכירות, או לגור בדירה פרטית תוך התפשרות על מאפיינים כמו גודל או מספר חדרים. ההתפשרות הזו מאלצת רבים לחפש אחר פתרונות יצירתיים למשבר המקום, פתרונות אשר כוללים לעיתים קרובות שינוי במבנה הדירה עצמה. אחד מהשינויים הנפוצים בארץ, אשר יש לו השלכות אסטטיות רבות על מבנה הדירות הינו הליך סגירת מרפסת, אשר מבוצע לעיתים קרובות לצד חלוקה פנימית של הדירה עצמה לחדרים קטנים יותר על מנת לאפשר פרטיות לילדים.

מהם הקשיים המרכזיים בסגירת מרפסת, ומהם היתרונות הגלומים בתהליך

כאמור, סגירת מרפסת מאפשרת למשפחות רבות להגדיל את גודל הדירה שלהם, ללא צורך בהשקעה כספית גדולה ברכישת דירה חדשה, או בהעברת הדירה שיפוץ מקיף ויקר. הקשיים בהליך סגירת מרפסת למרות פשטותו היחסית עדיין בהחלט נוכחים, וכוללים בין השאר:

בירוקרטיה: הקושי המרכז בהליך סגירת מרפסת הינו התמודדות עם הררי הניירת והבירוקרטיה אשר מערימה קשיים על ביצועו. הסיבה לקשיים נגזרת בין השאר מכך שמבחינה אסטטית מרפסות סגורות נתפסות כיפות פחות מאשר מרפסות פתוחות, ועל כן העירייה אינה מעודדת את ביצוע ההליך, למרות שהוא פותר באופן חלקי את משבר המגורים ויוקר המחייה. על מנת לקבל אישור לסגירת מרפסת תאלצו לקבל את אישור בעלי הבית האחרים בבניין, ולעבור מסכת איסורים בעירייה המקומית על מנת שתאשר את ביצוע השיפוץ.

השיפוץ עצמו: השיפוץ הדרוש לסגירת מרפסת הינו פשוט באופן יחסי, ולא לוקח זמן ממושך לרוב. למרות זאת, מאחר ואין מדובר בשיפוץ מקיף הוא לרוב יתבצע ללא יציאה שלכם מהדירה לנכס אחר, ולכן עשוי להפריע מאוד לשגרת חייכם. החיים בדירה בה מתבצעות עבודות לסגירת מרפסת עשויים להיות מחוסרי פרטיות, ועם חשש מתמיד מפני גניבת ציוד על ידי הפועלים או פגיעה במבנה הדירה עצמה.

למרות הקשיים בהליך, סגירת מרפסת מוסיפה למעשה חדר נוסף לדירה, אשר ניתן לעיתים לעשות בו שימוש כחדר שינה נוסף. הוספת חדר שינה לדירה בכל דרך אחרת היה גוזל משאבים כספיים אדירים וזמן רב, ועל כן סגירת מרפסת עדיין הינה ההליך הקל והזול ביותר.

יש לבצע תהליך סגירת מרפסת תוך עבודה עם קבלן מקצועי בתחום

כאמור, הליך סגירת מרפסת הינו הליך מתיש ולא פשוט לביצוע. למרות זאת, על ידי בחירה בקבלן בעל ידע וניסיון בעבודות מסוג זה, תוכלו לקצר משמעותית את זמן העבודה, ולשפר את איכותה. מרפסת סגורה איכותית תשמש לאורך שנים רבות כחדר נוסף לבית.

דילוג לתוכן