עיצוב הגינה – עשה זאת בעצמך

עיצוב הגינה – עשה זאת בעצמך

הגינה הביתית שלנו יכולה להפוך למרחב הנעים והאיכותי ביותר בבית שלנו בהשקעה נכונה

לא כל אחד מאתנו זוכה ליהנות בעולם המודרני מהיתרונות הרבים של גינת פרטית בבית שלו. למעשה, בחברה המודרנית רק מי שמצליח להגיע למצב הכלכלי המאפשר לו בית פרטי או דירת גן מטופחת יכול ליהנות באמת מהפוטנציאל העצום של גינה פרטית מטופחת ואיכותית. עבור מי מאתנו שאוהב לבצע משימות עיצוב ותכנון בכוחות עצמו, ורוצה לעצב גם את הגינה שלו בשיטה זו, הבאנו כאן כמה טיפים של עשה זאת בעצמך לעיצוב איכותי של גינת הבית.

כמה טיפים של עשה זאת בעצמך בכל הנוגע לעיצוב איכותי של הגינה שלנו

  • עיצוב גינה לא מסתכם רק בצמחייה – בכדי לעשות בכוחות עצמנו עיצוב שלם ומלא של הגינה עלינו לבצע גם משימות של הקמת דקים או ריצוף אחר, הקמה של פרגולה או כיסוי צל אחר, ותכנון איכותי של ריהוט הגן והמרכיבים האחרים בגינה שלנו. את הדרך הנכונה להקים דק או ריצוף בכוחות עצמכם – לא נוכל לתאר במילים בודדות במאמר זה.
  • תכנון צמחייה והשקיה – ראשית, עלינו להגיע למצב של דף חלק ככל שנוכל ואם הדבר נחוץ לעקור, לגזום או לכרות את הצמחייה הלא מטופחת והקודמת שהייתה בגינה. לאחר מכן עלינו להניח את משטחי הדשא, לבחור את העצים אותם ניטע (נוי או פרי), ולבחור בצמחי הנוי השונים אותם נשתול בצורה חכמה ובמסלול רוחבי בגינה. בכל מה שנוגע לעשה זאת בעצמך לא מדובר במשימות קשות כל כך, אבל כן חשוב מאוד להקים בזהירות את מערכת הטפטפות והממטרות בגינה שלנו, הן בחיבור למערכת המים והן בתכנון זהיר של מיקום המערכת האסטרטגי והנכון ביחס לצמחייה הצריכה אותה.

כמו בכל משימה אחרת של עשה זאת בעצמך, עלינו לזכור שישנם דברים שלא נוכל לעשות בעצמנו

ישנן משימות שונות שלא נוכל לעשות בעצמנו בצורה הבטיחותית והמקצועית ביותר. כריתת עצים היא דוגמה טובה לכך, ובמקרים רבים גם משימות של ריצוף ועבודת תשתית – אם יש לכם ספק, אל תיקחו את הסיכון בעבודה לא זהירה ולא איכותית, ותפנו למקצוענים בתחום.

דילוג לתוכן