איך מתבצע תהליך פינוי מכולות אשפה?

פינוי מכולות אשפה

איך מתבצע תהליך פינוי מכולות אשפה?

פינוי אשפה הוא תהליך מורכב שמחייב מעורבות של חברה מקצועית והחלטה ברורה מטעם הרשות המוניציפאלית האחראית על האזור. בנוסף, חשוב לבצע את הפינוי עם כלים מתאימים ובהם מכולות

כל רשות מוניציפאלית בישראל מחויבת לספק לתושביה שירותי תברואה. בין שירותי התברואה הניתנים בכל רחבי הארץ, אחד השירותים החיוניים שעל העירייה לספק לתושבים הוא כמובן פינוי אשפה. כמו כן, פינוי מן הסוג הזה הוא לעיתים תחת אחריות של אנשים פרטיים או בעלי עסקים – כמו למשל אחרי שיפוץ, בהפעלת חנות, באתרי קמעונאות וכן הלאה.

מה כולל פינוי פסולת מרשות הרבים?

בכל הנוגע לטיפול בתברואת העיר מצד הרשות המוניציפאלית, הדגש הוא על פינוי פסולת מרשות הרבים ופינוי אשפה ביתית. בשביל לבצע את התהליך באופן חוקי ומלא, יש צורך לטפל גם באשפה ביתית שמגיעה אל מכלי האצירה וגם בעוד כמה מקומות שונים:

  • מכלים שקועים בקרקע
  • אשפה שנמצאת בתוך מכולות
  • אשפה בדחסניות

כמה אנשים צריך בשביל לפנות אשפה?

הפינוי שמתבצע על ידי העירייה כולל הקצאת כוח אדם. עם זאת, יש הבדל בין מספר האנשים שאותם יש צורך להפעיל לטובת כל סוג של פינוי. כך לדוגמא פינוי ממכלי אצירה יכול להתבצע על ידי כ-19 צוותים, בעוד 7 מתוכם הם צוותי קבלן ויתר הצוותים הם עובדי עירייה. בתוך כך, חשוב לציין שלכל צוות מסלולים קבועים וידועים מראש עבור פינוי יעיל ומהיר.

מהו תהליך הפינוי המומלץ?

תהליך הפינוי מתחיל באיסוף מתוך מכולות אשפה. התפקיד של כל מכולה לפינוי אשפה הוא לרכז אותה באופן שימנע ממנה להתפזר, שיחסום גישה של בעלי חיים ושיסייע בשמירה על תברואה והיגיינה. לאחר מכן, ניתן לתאם פינוי מכולות אשפה על פי היקף הפסולת שהצטברה ולפי דרישות מיוחדות. בין היתר, הגורמים המספקים את הדרישות המיוחדות עבור סוג כזה של פינוי יכולים להיות גם נציגים של העירייה וגם גופים שונים שפועלים תחת משרד הבריאות.

מה עושים אחרי שמעמיסים את האשפה?

המכולות שמרכזות את האשפה מאפשרות פינוי מסודר אל משאיות שמשנעות אותה הלאה אל אתרי ההטמנה והמיחזור. בשביל לבחור את האתר המתאים שבו מפנים את האשפה, מגדירים מראש את סוג הפסולת – כמו למשל בגלל ההבדלים בין פסולת נייר, פסולת אלקטרונית, חומרי בניין, פסולת אורגנית וכן הלאה. למעשה, השלב של סינון בין סוגי הפסולת משפיע גם הוא על משך הפינוי ועל הצלחת המיחזור. 

איך בוחרים קבלן מתאים?

הקבלן שמבצע את הפינוי אחראי במידה רבה על משך הזמן שעובר מהרגע שבו נצברת האשפה במכולות ועד שהיא מגיעה אל אתרי ההטמנה והפסולת. בגלל החשיבות של הקבלן בתהליך, זה קריטי לבחור אותו נכון. בשלב של השוואה בין סוגים שונים של קבלני פינוי, מבררים לדוגמא כמה שנות ניסיון יש להם וכמה שנים הם עוסקים בתחום. לאחר מכן, בודקים באיזה מכולות הם משתמשים והאם הם מסוגלים להתמודד עם כמויות האשפה הצפויות. 

כל כמה זמן צריך לפנות את האשפה?

מועדי הפינוי נקבעים באופן קבוע על ידי העירייה. אם צריך לפנות אשפה שמצטברת לאחר פרויקט פרטי או מסחרי, האחריות היא של הגורם המבצע. החוק קובע שיש לפנות אשפה מהשטח הציבורי על מנת למנוע בעיות היגיינה ותברואה, לכן חשוב לבדוק את התקנות בכל רשות מונציפאלית. באופן עקרוני, עיריות בישראל מפנות אשפה כל יומיים. בנוסף, הן מפנות גזם אחת לשבוע או מקסימום רק פעמיים בשבוע בלבד ולפי הצורך הקבוע בשכונות.

דילוג לתוכן