רצפת מדה מתפלסת

מדה מתפלסת

רצפת מדה מתפלסת

מה זה רצפת מדה מתפלסת?

מדה מתפלסת היא מושג מקצועי מתחום הבנייה והבטון, והוא מתקשר לפילוס. מדובר בחומר שהוא למעשה חומר אבקתי שנועד ליישר ולפלס משטחים, על מנת להניח עליהם חיפוי או ריצוף. החומר האבקתי מתייבש במהירות לאחר שבא במגע עם מים, ומאפשר את פילוס המשטח עליו יש צורך להניח מרצפות, או לחפות אותו בכל צורה אחרת, ובכך הוא מסייע לבניית רצפה ישרה. כיום מיישמים מדה מפולסת כמעט בכל רצפה על מנת לפלס אותה לפני שמניחים את חיפוי האריחים עליה. ללא פילוס תהיה הרצפה עקומה ומסוכנת להליכה.

היתרונות של מדה מתפלסת

 

  • החומר מאוד דק- השימוש הנפוץ במדה מפולסת אינו נובע רק מתכונות הפילוס שלה. לחומר זה כמה יתרונות נוספים ולא פחות חשובים. בינהם ניתן למנות את העובדה שהחומר המיושם על המשטח הינו מאד דק יחסית והוא אינו תופס נפח מיותר. מדה מתפלסת היא בעובי של כמה מ"מ ועד 30 מ"מ, על כן אפשר להצמיד אליה ריצוף בצורה טובה וכמעט ולא נרגיש בהבדל.
  • מהירות הכנה- היא מאד מהירה להכנה, ממהרת להתייבש, ולאחר יום או יומיים ניתן לדרוך עליה. היתרון במהירות ההכנה הגבוהה של חומר זה הוא שלאחר התייבשות החומר ניתן להמשיך בעבודות הבנייה ללא כל עיכובים. הדבר מזרז משמעותית את הזמן שצריך לחכות על מנת לקבל רצפה בנויה כהלכה.
  • עמידות גבוהה- לחומר זה עמידות מאד גבוהה כתוצאה מהתכונות פיזיקאליות שלו, והוא מעולה ליישור משטחי בטון שהפכו בשנים האחרונות למאוד מבוקשים עקב הטכנולוגיה של בטון מוחלק, בטון צרוב וכדומה. מדה מפולסת היא בטוחה לשימוש ועמידה.

 

 איך עושים את זה? הנחת מדה מפולסת

אם אתם זקוקים לפילוס ויישור משטחים באמצעות מדה מפולסת, מומלץ לעשות זאת עם חברה המתמחה בעבודות מסוג זה על מנת לקבל את התוצאות הרצויות. יישום חומר זה מצריך מיומנות ומקצועיות רבה על מנת לקבל את המשטח המפולס כמו שצריך, כדי שניתן יהיה לחפות אותו בצורה המדויקת לאחר מכן. מומלץ להשוות מחירים לפני אתם מתחייבים לקבלן עבודות אחד.

דילוג לתוכן