שולחן קק"ל אצלכם בגינה

שולחן קקל

שולחן קק"ל אצלכם בגינה

כל מי שאוהב לטייל בחיק הטבע ודאי מכיר את שולחנות הקק"ל – אותם שולחנות עץ מרשימים שנמצאים גם באתרים הרבים שעליהם מופקדת הקרן הקיימת לישראל וגם בפארקים וגנים ציבוריים במרחבים העירוניים, ובמקרים מסוימים גם במרחבים ציבוריים אחרים (למשל בתי ספר וכו').

ישנם מספר סוגים של שולחנות קק"ל (שלעתים נקראים גם שולחנות פיקניק) וכאמור כולם מרשימים ומאפשרים אכילה נוחה ונינוחה גם כשנמצאים מחוץ לבית, כך שאך טבעי הוא שרבים מבעלי הגינות ירצו להתקין כזה שולחן גם בגינה הפרטית שלהם.

האם לבנות בעצמכם או לרכוש שולחן מוכן?

בנייתו של שולחן קק"ל ובעצם יצירת כל רהיט עץ אפשרית גם ללא שכירת שירותיהם של אנשי מקצוע בתחום – אם יש לכם את הציוד הנדרש, מיומנות טכנית וניסיון בשימוש בחומר הגלם הנפוץ והיפה.

תוכניות שונות לבניית שולחנות קק"ל ניתן למצוא באינטרנט, ובמקרים מסוימים תוכלו לקבל הדרכה גם במחסן עצים ממנו תרכשו את חומר הגלם ליצירת השולחן, אולם כדאי לדעת שלמרות שלא מדובר במשימה בלתי אפשרית הרי שמומלץ לעשות זאת בעצמכם רק אם אתם סמוכים ובטוחים שהידע והניסיון שלכם אכן מספיקים לבניית שולחן עץ עמיד, חזק ויפה.

בכל מקרה אחר מומלץ לרכוש שולחן מוכן – מגוון הדגמים ומספרם הרב של יצרני שולחנות הקק"ל מבטיח שתוכלו למצוא שולחן כזה באיכות גבוהה ובמחיר סביר.

מאילו עצים בונים שולחנות קק"ל?

באופן טבעי כל סוג עץ מתאים לבניית שולחנות קק"ל, כפי שניתן ליצור מהם גם רהיטים אחרים (פרגולות, דקים, כיסאות, נדנדות, גדרות וכו').

העצים הנפוצים ביותר למטרת בניית שולחן פיקניק הם הברוש, האקליפטוס ובפרט האורן, שכן עץ זה ידידותי מאוד לשימוש ועיבוד ומחירו נוח.

באיזה גודל תרצו את השולחן שלכם?

בדרך כלל אורכו של שולחן קק"ל הוא 180 עד 210 ס"מ, אבל כמובן שניתן להזמין שולחן כזה גם במימדים אחרים. כך למשל אם תרצו להציב בגינה שלכם שולחן פיקניק קטן לילדים תוכלו לבחור שולחן קצר יותר (וכמובן נמוך יותר), ואילו למי שהגינה שלו רחבת ידיים במיוחד והוא נוהג לארח בה אנשים רבים כדאי לבחור שולחן גדול יותר מהממוצע.

שולחן קקל

תוספות אפשריות

באופן כללי ניתן להתאים את שולחן הפיקניק להעדפות הספציפיות שלכם, כששתי תוספות מקובלות במיוחד הן משענות גב לספסלים עליהם יושבים ופרגולה שמספקת צל מעל.

תחזוקת שולחן פיקניק

מאחר ששולחן פיקניק עשוי מעץ, הרי שיש להקפיד על תחזוקה נאותה כך שתוכלו ליהנות מהשולחן לאורך שנים רבות.

אם העדפתם לבנות שולחן בכוחות עצמכם בקשו הנחיות מדויקות ממחסן העצים שבו רכשתם את חומרי הגלם, ואם אתם רוכשים שולחן מוכן הרי שהיצרן מן הסתם כבר יצייד אתכם בהנחיות מלאות.

באופן עקרוני מדובר על משיחה בלכה מיוחדת בתדירות נאותה על מנת להגן על העץ מפגעי מזג האוויר ומחרקים שעלולים להזיק לו, וכן לשמור עליו מפני רטיבות ככל האפשר.

 

 

 

 

דילוג לתוכן