שמירה על איכות מערכת מיזוג אוויר

מיזוג אוויר

שמירה על איכות מערכת מיזוג אוויר

מערכת מיזוג אוויר הביתית שלנו משמעותית מאין כמותה לאיכות החיים שלנו, ועלינו לשמור עליה בהתאם

אם נחשוב לרגע על כיצד נראים ימי הקיץ שלנו בעולם המודרני של ימינו, נבין כי במידה רבה אנחנו מנהלים את שגרת החיים הקיצית שלנו בריצה עקבית בין מערכת מיזוג אוויר אחת למערכת מיזוג אוויר אחרת – מהבית אל האוטו, מהאוטו אל העבודה, וחוזר חלילה. מערכות מיזוג האוויר השונות, בין אם המזגן הקטן והביתי שלנו ובין אם מערכות VRF גדולות וחזקות בעסק שלנו, מהוות חלק בלתי נפרד מאיכות החיים שלנו בעולם המודרני, ובהתאם לכך אנחנו צריכים לשמור עליהן לאורך זמן. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר בבית שלנו ובצורך שלנו לשמור על איכות המזגן, שבו אנחנו לעתים קרובות משקיעים לא מעט מאמץ וכסף, במטרה להתאים את המערכת האיכותית ביותר בבית שלנו. כעת, נבין בדיוק כיצד שומרים על איכות המזגן לאורך כמה שיותר זמן.

כיצד נשמור על איכות מערכת מיזוג אוויר שלנו בצורה הטובה ביותר לאורך זמן, בהתאם לסוגים שונים של מערכות מיזוג?

  • ניקיון – הגורם מספר אחת לתקלות בכל סוג של מערכות מיזוג אוויר – ממערכות ביתיות ועד מערכות VRF – הוא ניקיון, או ליתר דיוק היעדר ניקיון. מזגן, כל סוג של מזגן, מכיל פילטרים. דרך הפילטרים הללו מסתנן האוויר, וכאשר מצטבר בהם יותר מדי אבק, האוויר מתעבה על הפילטרים, יותר נזילות ודליפות, מעמיס על מדחס המזגן, ולמעשה מוציא אותו מפעילות די מהר. לכן, עלינו להקפיד על ניקיון תקופתי ואיכותי של המזגן הביתי בכדי לוודא כי הוא איכותי ומתאים לשימוש לאורך זמן – ננקה את הפילטרים של המזגן בשטיפה ובניקיון עדין אחת לחצי שנה, נייבש אותם היטב ונחזיר אותם לעבודה איכותית.
  • בדיקות – אנשי מקצוע בתחום המזגנים זמינים עבורנו תמיד, ובהחלט מומלץ לפני הקיץ ליצור קשר עם אנשי מקצוע בכדי לוודא שמערכת מיזוג האוויר בבית או בעסק שלנו מתאימה לשימוש מחודש לאורך זמן. בדיקות איכותיות של מזגנים ביתיים ושל מערכות VRF מזהות לנו בזמן תקנות אם הן ישנן, ומאפשרות לנו להגיע לשלב שבו נזדקק למזגן כאשר הוא תקין ומתוקן לחלוטין.
  • הפעלה תקופתית – הדרך הפשוטה ביותר לבדוק את המזגן היא פשוט להפעיל אותו, אך לעתים אנחנו מעבירים חודשים ארוכים ללא הפעלה של מערכת מיזוג אוויר, מה שמגביר את הסיכוי שתתפתח בה תקלה כזו או אחרת מבלי שנזהה אותה בזמן. במצב כזה נגיע לרגע שבו נזדקק למזגן מבלי שהוא יפעל, וניפגע מכך משמעותית.

הקפדה על ניקיון, על בדיקות ועל הפעלה תקופתית לריענון המערכת – תהיה משמעותית ביותר

כאשר אנחנו מקפידים על הפעלה תקופתית של המזגן בכדי לבדוק אותו ברמתנו, בדיקה מקצועית אחת לשנה, וניקיון יסודי של הפילטרים אחת לחצי שנה, אנחנו שומרים על מערכת מיזוג אוויר בצורה הטובה ביותר לאורך זמן – בין אם מדובר במזגנים ביתיים ובין אם במערכות VRF חזקות וגדולות בעסק.

מיזוג אוויר

דילוג לתוכן