איך לבחור מעצבת פנים?

איך לבחור מעצבת פנים?

בין אם אתם עוברים לבית חדש ורוצים להפוך אותו להכי יפה והכי פונקציונלי שאפשר, ובין אם אתם מתבוננים במקום שבו אתם גרים ומחליטים שהגיע הזמן לשינוי, הדרך הטובה ביותר היא לעשות זאת באמצעות איש או אשת מקצוע בתחום עיצוב הפנים.

אמנם ישנם המאמינים שכל מי שניחן בחוש אסתטי מפותח וטביעת עין חדה יוכל לעצב בעצמו את הבית שלו, ומקסימום אפשר להתרשם ממגזינים בתחום עיצוב הפנים או אתרי אינטרנט המוקדשים לכך, אבל בפועל אין תחליף לידע מקצועי נרחב וניסיון מגוון, וגם אם שירותיה של מעצבת פנים איכותית אינם זולים (ואגב, גם לא יקרים מאוד), הרי שהתמורה – איכות חיים של ממש ומרחב מגורים שהוא בדיוק זה שתמיד חלמתם עליו – בהחלט מצדיקה את ההשקעה.

אינטואיציה

עיצוב פנים הוא במובנים רבים תהליך אינטימי מאוד, ועל כן חשוב במיוחד לבחור אנשי מקצוע שמרגישים איתם בנוח ושהתקשורת איתם חופשיה לחלוטין ומושתתת על קשב הדדי. באופן טבעי לא קל לזהות כבר במפגש ראשוני עם מעצב או מעצבת פנים עד כמה האינטראקציה איתם תהיה האופטימלית מבחינתכם, ועל כן כדאי להקשיב לאינטואיציה – במקרים רבים התחושה הראשונית, הלא בהכרח מוגדרת במילים, היא גם המדויקת ביותר ותוביל אתכם לבחירה המיטבית במי שיעזור לכם להגיע לבית חלומותיכם.

בהקשר זה כדאי שתכירו היטב גם את עצמכם, ובפרט לדעת האם אתם מעדיפים להשאיר את כל ההחלטות למעצב/ת או שמא רוצים לקחת חלק של ממש בתהליך – ובהתאם לתשובה לבחון את אישיות המעצבים העומדים על הפרק.

שיפוץ חדר

המלצות

מעצבי פנים מוכשרים כבר הפכו בתים רבים לפנינות חן של ממש, ובהתאם לא יתקשו לחבר אתכם ללקוחות קודמים שלהם שישמחו לספר על תהליך העבודה ועל התוצאה המוגמרת. אל תסתפקו בתמונות, משכנעות ככל שיהיו, של פרויקטים קודמים אלא בקשו לדבר עם הלקוחות כדי לקבל תמונת מצב מלאה יותר וכמובן אותנטית לחלוטין.

הכשרה מקצועית

אמנם בתחום עיצוב הפנים ישנם פרמטרים חשובים לא פחות מהכשרה מקצועית – ובפרט ניסיון, כישרון והתאמה ללקוח הספציפי – אולם באופן טבעי ישנו הבדל בין מעצב פנים שלמד קורס קצר בתחום לבין מי שצלח מסלול ממושך ומעמיק יותר באחד ממוסדות הלימוד הנחשבים בתחום, ובהתאם כדאי לבחון את ההכשרה הפורמלית (אם כי לא להסתמך רק עליה).

מחיר

המחיר אותו תידרשו לשלם עבור שירותיה של מעצבת פנים מהווה גם הוא פקטור שיש לקחת בחשבון – אבל לא כדאי לייחס לו משקל נכבד מדי.

הסיבה לכך היא שהפרמטר האמיתי אותו יש לבחון בעסקאות מעין אלה הוא יחס עלות תועלת, ובאופן טבעי כדאי לשלם קצת יותר כדי לקבל תמורה גבוהה יותר, מה גם שאת הסכום ששילמתם למעצב הפנים תשכחו תוך זמן קצר, ואילו האופן בו תוכנן ועוצב הבית שלכם ישפיע על איכות החיים למשך שנים רבות רבות

דילוג לתוכן