מיקום נכון של מכונת ייבוש בבית

מכונות ייבוש

מיקום נכון של מכונת ייבוש בבית

מיקום נכון של מכונת הייבוש

מכונות ייבוש משתמשות באוויר חם המוזרם על בגדים שיוצאים מהכביסה. המטרה העיקרית היא להיעזר במכונות מן הסוג הזה על מנת לייבש את הבגדים במהירות וביעילות. יחד עם זאת, הדרך היחידה לנצל את היתרונות של המכונה היא למקם אותה בצורה נכונה. הנה כמה דגשים למיקום נכון של מכונת הייבוש:

בקרבת נקודות חשמל, יש לבדוק מראש האם קיימות נקודות חשמל פנויות אליהן ניתן לחבר את המכונה. הנחיה זו תקפה גם במכונה שצפויה לשמש לקוחות פרטיים ובעלי בתים או דירות, וגם במכבסות מקצועיות המציעות שירות למגזר המוסדי.

חלונות ופתחי אוורור, מכונות ייבוש נוטה להתחמם ולהגיע לטמפרטורות גבוהות. בנוסף, ברוב הדגמים יש צינור פליטה שאמור לצאת כלפי חוץ. מיקום נכון של המכונה מחייב שמירה על קרבה מסוימת לחלונות ופתחי אוורור. אפשר להציב את המכונה ליד חלון גדול או לשים אותה בקרבת פתחי אוורור ייעודיים.

מידות, כדאי להתחשב במידות המקום המיועד ובשיטת ניקוז הלחות על מנת להתאים את המכונה לצרכים הספציפיים. יש להשאיר מרווח אוורור של 2 ס"מ בצידי המייבש, לוודא שהדלת יכולה להיפתח ללא הפרעה ולברר האם ניתן להחליף את כיוון הפתיחה כדי להקל על השימוש.

מהי שיטת ניקוז לחות?

כל מכונות ייבוש פועלת בשיטת ניקוז לחות אחרת. כפי שצוין בסעיף החלונות ופתחי האוורור, שיטת ניקוז לחות קובעת את אופי הפעילות של המכונה ואת המרחק הרצוי בינה לבין הקירות. שתי השיטות הקיימות לניקוז לחות הן צינור פליטה ומעבה. בניקוז באמצעות צינור פליטה מוציאים את הקצה מהחלון כדי לפלוט את האדים החוצה, בעוד בניקוז באמצעות מעבה המים נקווים לתוך מיכל מובנה שאותו יש לרוקן אחת לתקופה מסוימת.

מכונת ייבוש זקוקה לפתרון ניקוז לחות היות והיא מטפלת בבגדים רטובים. השיטה של ניקוז באמצעות מעבה מתאימה למקומות בהם אין פתח חיצוני, או כאשר מעדיפים להימנע משימוש בצינור פליטה. יחד עם זאת, כדאי לבדוק היטב את המפרט הטכני של המכונה לפני שבוחרים אותה ולהתייחס לכל שיקולי המיקום.

דילוג לתוכן