כיצד בוחרים דוד שמש?

כיצד בוחרים דוד שמש?

מקלחת חמה היא דרישה בסיסית בעבור כל אדם כמעט. לכן, כל בית או דירה בישראל מצוידת במערכת לחימום מים. מערכת זו מורכבת מדוד שמש – מיכל מתכת המצופה בשכבה עבה של בידוד המיועד לשמור על המים החמים ומצויד, בדרך כלל, גם בגוף חימום המאפשר את חימום המים גם בימים קודרים ובנוסף, בקולטי שמש – מתקנים המכילים צינורות נחושת או מתכת אחרת בתוך תיבה בעלת רקע שחור המסייע לספוג את קרינת השמש וחזית זכוכית המאפשרת לקרני השמש לחדור דרכה ולחמם את הצינורות. דודי שמש מותקנים בדרך כלל על גג המבנה בכדי לאפשר קליטה מיטבית של אור השמש, לאורך רוב שעות היום.

סוגי דוודים ושימושם

דוד עומד

הסוג הנפוץ יותר של דודי שמש, ממוקם על גג המבנה ומוצב על מתקן ייעודי בו ניתן להשתמש גם כדי לקבע את קולטי השמש במקומם. המים הקרים זורמים אל קולטי השמש מהדוד דרך פתח כניסה הממוקם בחלקם התחתון. המים מתחממים באמצעות קרני השמש ומוזרמים אל דוד השמש דרך כניסה הממוקמת בצדו של הדוד, בנקודה הסמוכה לחלקו העליון. המים החמים מאוכסנים בדוד ומוזרמים אל המקלחת או הברז דרך פתח יציאה הממוקם בחלקו התחתון ומסומן באדום. ברוב המקרים קיים בנוסף גוף חימום המיועד לימים קודרים בהם השמש אינה מספיקה.

דוד שוכב

במידה והדוד מותקן בתוך הדירה, ניתן לעשות שימוש בדוד שוכב אותו ניתן למקם בבוידעם או באזור אחר. יתרונו של דוד שוכב הוא בכך שניתן למקם אותו גם בחללים מצומצמים יותר. פתחי הכניסה והיציאה של המים נמצאים במיקומים שונים כתלות ביצרן הדוד ובאופן ההתקנה שלו. דוד שוכב מצויד כמובן בגוף חימום שכן במקרים רבים לא ניתן לחבר קולטי שמש באופן יעיל בשל המרחק מגג המבנה.

מהו דוד השמש המתאים לנו?דודי שמש

ניתן למצוא דוד שמש בגדלים רבים ובצורות שונות. יצרנים שונים מציעים רמות שונות של אחריות על דודי השמש שלהם וכך גם מחירם של הדודים השונים. על מנת לבחור בדוד המתאים לנו יש להחליט על מידה המתאימה למספר הדיירים בבית ולתצורה המתאימה למיקום ההתקנה. כדאי להתייעץ עם מומחה על מנת לקבל את ההחלטה הנכונה.

 

דילוג לתוכן