פתרונות לבידוד רעש בין חדרים

פתרונות לבידוד רעש בין חדרים

פתרונות לבידוד רעש בין חדרים יכולים להעלות את ערך הנכס בדירות פרטיות. במקביל, היא חיונית עבור בתי מלון ומתאימה גם למוסדות חינוך כגון בתי ספר וגנים. למעשה, בכל בניין שבו יש מספר חללים שונים עם שימושים שונים ניתן לשלב פתרונות מן הסוג הזה ולכן הם מתאימים גם למשרדים וחללי תעשייה.

עם זאת, קיימים הבדלים מסוימים בין פתרונות לבידוד רעש בין חדרים וכדאי להכיר אותם. הנה למשל מספר חומרים נפוצים שבהם נהוג להשתמש ומאפיינים בולטים שלהם:

א. צמר סלעים – הפתרון הקלאסי והנפוץ ביותר לבידוד הוא צמר סלעים. בעבר נהוג היה להשתמש רק בצמר סלעים לבידוד בין חדרי שינה ומגורים בבתים פרטיים, בתקרה ובגגות רעפים, אך כיום הוא פחות שכיח. הסיבה היא שצמר הסלעים מגלם בתוכו חומרים רעילים שמסוכנים למי שנמצא קרוב אליהם זמן ממושך.

ב. צמר אדמה מינרלי – פתרון לא פחות יעיל אבל מודרני יותר עבור בידוד רעש בין חדרים הוא צמר אדמה מינרלי. צמר האדמה מגיע כאשר הוא חשוף אך הוא לא מגרד וללא חומרים מסונים. צמר אדמה מינרלי משווק עבור קבלנים ואנשי מקצוע, מתאים לפרויקטים של שיפוצים ויכול לסייע לבידוד אקוסטי במקומות עבודה הומים.

ג. פלציב ומזרון אקוסטי למניעת ויברציות – בדרך כלל רק אנשי מקצוע מודעים לחשיבות של פלציב ומזרון אקוסטי למניעת ויברציות. זה קורה כי הפלציב נפוץ בעת בידוד מתחת למנועי מעליות, קומפרסורים, מיזוג אוויר וחדרי מכונות, אך האמת היא שגם אנשים פרטיים צריכים להכיר אותו. השימוש בפלציב אידיאלי לבידוד רעש בין חדרים שונים בבית או בין הדירה עצמה לבין חדרי המכונות, ההסקה והמיזוג בבניין.

מה הקשר בין אקוסטיקה ותרמיות?

חומרים שמיועדים לבידוד תרמי שונים מחומרים שמיועדים לבידוד אקוסטי, אך אפשר להשתמש בשניהם בעת ובעונה אחת.

שילוב בין החומרים האלה יכול לא רק למנוע את מעבר הקול והרעש בין החדרים אלא גם לחסוך בהוצאות על חימום או קירור של חלל הפנים. לפיכך, כדאי להתייעץ עם חברות בידוד ולשאול אותן על הקשר בין אקוסטיקה ותרמיות.

דילוג לתוכן