כיצד לבחור דוד שמש חדש לבית

דודי שמש

כיצד לבחור דוד שמש חדש לבית

יש הרבה מוצרים ומתקנים שנקנה לבית בתדירות יחסית גבוהה, אך דוד שמש הוא ממש לא אחד מהם. להיפך, את דוד השמש נקנה אולי פעם עשור, וגם זה במקרה יחסית מצער שבו הוא נהרס טרם הזמן. דוד שמש איכותי יכול להחזיק מעמד ליותר מ-15 שנים אך יש לבחור דוד עמיד וחזק.

לסקור את שוק דודי השמש

לפני שסוקרים דודי שמש צריך להפנים את העובדה שמאז הפעם האחרונה שקניתם את הדוד, הדוד הנוכחי שזה עתה צריך להחליף, יצאו עוד הרבה דגמים חדשים ומתקדמים יותר. דודי השמש עוברים שינויים די מהפכניים בשנים האחרונות ביעילות חימום המים שלהם על ידי הקולטים, ולכן חשוב שתשלימו את הפערים לפני שאתם מחליטים על הדוד הבא שלכם. תבינו מיהן היצרניות המובילות בישראל, מה טווח המחירים שלהם ואיזה דוד אתם בכלל צריכים. לאחר מכן הבחירה תהיה נוחה וקלה יותר.

גודל דוד השמש הוא עניין חשוב

יש הרבה הבדלים בין כל דודי השמש אך ההבדל הבולט ביותר לעין הוא כמובן גודל המיכל. דודי שמש יכולים להגיע בגדלים שנעים בין 50 ליטרים ועד 250 ליטרים כאשר דוד בגודל של 200-250 ליטרים יתאים למשפחה גדולה והמחיר שלו יהיה יקר הרבה יותר. אדם ממוצע מתקלח עם 40 ליטרים של מים, אולי קצת פחות אם מנסים לחסוך, אך חשוב לזכור שזהו לא הפרמטר היחיד. אם חלק מבני המשפחה מתקלחים בבוקר וחלק בערב, אולי כדאי שתשקלו שוב לפי אופי השימוש מה גודל הדוד המושלם עבורכם כי כך תוכל ולחסוך בחשמל לצורך חימום המים בחורף.

בחירת החברה המתאימה להתקנה

יש עוד פרמטרים נוספים רבים שיכולים להשפיע על בחירת דוד השמש הטוב ביותר לבית שלכם כמו למשל תנאי השטח בבית שלכם, כלומר המרחק בין הדירה לגג וכמובן השטח שיש על הגג ועד כמה הוא מוצל, מזג האוויר במקום בו אתם גרים וכן הלאה. עם זאת, חשוב לזכור שדודי שמש יש לבחור גם מהחברה הנכונה ולא רק את הדגם הנכון. החברה חייבת גם לפנות את דוד השמש הקודם שנמצא על גג ביתכם, היא חייבת להציע מחיר משתלם גם על הדוד וגם על ההתקנה עצמה וכמובן לספק אחריות מלאה לכל הפחות ל-7 שנים.

 

דילוג לתוכן