בניית גגות בבניה ירוקה

בניית גגות בבניה ירוקה

בניה ירוקה מיועדת לחיסכון בהוצאות ומתאימה למי שרוצה להשיג שורה ארוכה של יתרונות גם בבית הפרטי. אחד החלקים הכי חשובים בבניה הוא כמובן הגג, לכן כדאי לדעת איך בונים אותו. הנה המדריך המלא

בנייה ירוקה, שנקראת גם "בניה קלה", היא כיום בין פתרונות הבנייה המועדפים על אנשי מקצוע ברחבי העולם. שיטת הבנייה הזו מאפשרת לחסוך כסף וזמן ובעבר היא שימשה לטובת הקמת יחידות דיור בחצרות בתים, בניית מחסנים ובניית צימרים בלבד. עם זאת, לאחרונה החלה מגמה של שימוש בשיטה גם בבתים פרטיים.

אלו המאפיינים העיקריים של בנייה ירוקה:

א. מודולאריות – בשיטת הבנייה הקלה מרכיבים חלקים קטנים מבעוד מועד ומביאים אותם מוכנים לאתר הבנייה. למרות שיש מקרים שבהם ניתן להרכיב ולבנות את החלקים בשטח, המודולאריות והשימוש באתר הרכבה נפרד מאתר הבנייה הוא בין המאפיינים הבולטים של השיטה.

ב. היעדר חומרים רטובים – לא משתמשים בחומרים רטובים כמו בטון, מלט וטיט כדי לבנות בתים בשיטת הבנייה הירוקה. מלבד הרצפה והיסודות שיצוקים עם בטון, כל שאר החומרים הם אקולוגיים וזמינים. זה כולל גם בניית גגות רעפים בבניה ירוקה ושימוש בחומרי גלם מגוונים לצורך השגת המטרה וחיסון בהוצאות.

ג. בידוד תרמי – גג של מבנים בבנייה קלה עומד בערכים גבוהים יותר של בידוד תרמי. המשמעות היא הגנה אופטימאלית מפני חום וקור, מניעת בזבוז אנרגיה וחיסכון בהוצאות חשמל. הבידוד התרמי קריטי בבתים פרטיים וחשוב לא פחות במבנים חקלאיים. אפשר להתאים את סוג הגג לכל סוגי המבנים וכך ליהנות מערכים גבוהים של בידוד תרמי לכל אורך השנה.

ד. התאמה לקהלי יעד מגוונים – השיטה של בידוד תרמי מתאימה לקהלי יעד מגוונים. היא מומלצת בראש ובראשונה כתוספות בנייה במקומות עם רצפת בטון, כמו למשל בגג. היא מתאימה גם למי שרוצה לבנות בצורה פשוטה ולא מתחכמת ולבעלי נכסים שמעוניינים לבנות במפלס אחד, מהר ובזול.

טיפים לבנייה נכונה של גגות

כמובן שהשימוש בשיטה המודולארית של בנייה ירוקה לא מתאים לכל אחד. יש רק חברות מעטות שמסוגלות לעמוד בסטנדרטים הנדרשים מבחינת בחירת חומרי גלם, הרכבה של חלקי הבניין באתר הבנייה ובמידת הצורך גם ביצוע התאמות, שינויים ותיקונים.
יש להקפיד להתייעץ עם קונסטרוקטור טרם הבנייה ולשים דגש על שלד הפלדה. חשוב לבצע תכנון הנדסי כדי לחלק את המשקלים ולהוריד את העומס לקרקע. התכנון חיוני בגגות של מבנים בבנייה קלה והוא מבוצע כחלק בלתי נפרד מתהליך העבודה.
בנוסף, יש לטפל בבידוד האקוסטי והתרמי בכל חלקי המבנה ולא רק בקירות. הטעות הנפוצה היא להסתפק בבידוד התרמי של הגג, בעוד בפועל ערכי הבידוד נמדדים גם מזליגת האנרגיה מהקירות. מי שלא מקפיד על חיבור נכון בין הרצפה והגג לא יגיע לערכים הנדרשים של בידוד תרמי

 

דילוג לתוכן