תקלות אינסטלציה שעשויות להופיע בבית חדש

תקלות אינסטלציה שעשויות להופיע בבית חדש

שיהיה במזל טוב! נכנסתם לבית חדש אותו קניתם, פרקתם את כל תכולת ארגזי ההובלה, סידרתם את החפצים השונים בחדרים וכעת אתם חשים בחמימות הביתית הנפלאה כפי שתמיד רציתם ופתאום..סתימה בכיור, או צחנה בלתי נסבלת בשירותים ומים שאינם יורדים..אלו הן רק חלק מאותן תקלות שעלולות להופיע בבית חדש, תקלות המחייבות תיקון מיידי, על ידכם או על ידי בעל מקצוע. אז מה התקלות הנפוצות? האם כדאי לתקן את התקלה לבד או שמא עדיף להזמין איש מקצוע והאם מצבים אלו אמורים להיות בבית חדש? כל התשובות במאמר זה.

אינסטלציה – תקלות

כל בית, האופי שלו והתקלות שלו. כן, בכל בית (גם אם מדובר על בית חדש) מתרחשות מדי פעם תקלות וחשוב שנדע מהן התקלות הנפוצות ביותר וכיצד עלינו להתמודד איתן. התקלות הנפוצות הן:

  • נזילה מהניאגרה – יש מצבים בהם יש נזילה מהניאגרה. כאן, הדבר הראשון אותו יש לעשות הוא סגירה של כל ברזי המים ובדיקה שהשעון של המים לא ממשיך להסתובב. באם הוא ממשיך להסתובב לאחר סגירת כל הברזים, קרוב לוודא שיש לכם דליפה מאחת הצינורות בבית ויש לקרוא לאינסטלטור.
  • כיור סתום- ברוב המקרים ניתן לתקן תקלה זאת לבד. כאן יש לנקות את הכיור והצינור מתחת לכיור על ידי פתיחתו. רק אם לא מצליחים לבצע פעולה זאת לבד, יש להזמין איש מקצוע.
  • מים עומדים בשירותים- אם אתם לא מצליחים להוריד את המים בשירותים ההמלצה היא לנסות לשחרר את הסתימה באמצעות פמפום של משאבה ביתית (פומפה) או במשחולת שרברבים.
  • ריח רע מהניקוז – יש לבדוק את הפתח של הביוב, לבדוק האם מודבק אליו לכלוך בחלק החיצוני, באם הריח ממשיך יש לפנות אל אותו איש מקצוע שמומחה בתחום פתיחת סתימות ביוב (אינסטלטור) ומחזיק בציוד מיוחד לפתיחתו.

מחליטים חכם – פתרון תקלה

חשוב לדעת שתקלות בניקוז של המקלחת, האמבטיה והשירותים, נפוצות מאוד וזאת משום שיירי שיער, סבון ועוד. פעמים רבות ניתן לשחרר את החסימה על ידי פומפה ותכשירים ביתיים נוספים המיועדים לשחרור חסימות, אך אם החסימה חוזרת ונשנית קרוב לוודאי שתצטרכו להזמין אינסטלטור, שכן נדרשת פעולת שחרור חסימה וניקיון יותר מעמיקה מהפעולה אותה אתם יכולים לבצע. האינסטלטור ינסה לשחרר את הסתימה בעצמו ואם הוא לא יצליח הוא יזמין ביובית, (אותה משאית מיוחדת שכוללת משאבה גדולה וציוד מיוחד).

לסיכום, החוכמה היא להבין שיש מצבים בהם ניתן לתקן את התקלה לבד ויש מצבים בהם חייבים לקרוא לאיש מקצוע שיתקן את הבעיה וכמה שיותר מהר, דבר שימנע מצב בו הלקוח יאלץ להוציא סכום גדול של כסף על נזקים מצטברים שנגרמו בעקבות אותה תקלה. בהצלחה!

דילוג לתוכן